Second Degree, een hip Linked in bedrijf in Rotterdam, wilde graag 26 kunstwerken. Twee groepen gingen aan de slag en er ontstonden prachtige zelfportretten en strakke linopatronen.
Welke kunstwerken passen er bij een jong, hip linked-in bedrijf? De basis van linked-in is het verbinden van mensen die elkaar vervolgens versterken. Groep 8c drukte de verbondenheid uit in lino-kunstwerken. Dit was behoorlijk ingewikkeld want de leerlingen kregen de opdracht een patroon te ontwerpen dat aan elkaar afgedrukt een nieuw, groter en mooier patroon zou vormen. Ik besloot dat groep 8b grote (zelf-) portretten zou maken want tenslotte gaat het bij Linked-in om mensen. Met een extra leuke uitdaging: alle kleuren moesten ze zelf mengen!
Sindsdien is het een stuk gezelliger bij Second Degree want elk zelfportret kreeg een eigen naam van de werknemers en hoort er nu echt bij!
De leerlingen schonken de opbrengst aan Stichting Dierenasiel en Stichting PiPa.